נגישות

המבחר הרב של מכשירי שמיעה, במיוחד לאור השיפורים הטכנולוגיים המואצים של השנים האחרונות, שוני באיכויות המקצועיות והשירות של מכוני השמיעה השונים ותקופת האחריות והטיפול במכשירי השמיעה,  יצרו טווח רחב ומגוון של מחירים עבור מכשירי שמיעה מומלצים, רכישתם והשירות הנלווה אליהם. קופת החולים עשויות להשתתף בחלק מהעלות הזו במסגרת ההסדרים השונים שיש לה עם מכוני שמיעה, כאשר אחוז וסכום ההשתתפות נקבעים גם בהתאם לסוג הביטוח הקיים. ההחזר יכול להיות מחולק לשניים: החזר סל הבריאות – בהתאם לגיל; והשתתפות ביטוח המשלים (ככל שיש לכם כזה) של הקופה הרלוונטית

כדאי לדעת! לא תמיד ההסדר של קופת החולים בה הנכם חברים הוא זה המשתלם, מבחינה מקצועית, שירותית וכספית. הדבר החשוב הוא למצוא מכון שמיעה שיכול לסייע לכם לשפר את שמיעתכם!

עלות הטיפול, ההתאמה, הרכישה והשירות של מכשירי שמיעה אינה זניחה כלל, במיוחד כאשר מדברים על מכשירי שמיעה נטענים. אולם, זוהי אחת מההשקעות הטובות ביותר שתוכלו לבצע בחייכם. השיפור באיכות החיים בעקבות השימוש במכשירים לא יסולא בפז.

מכשיר שמיעה מומלץ

מה הן העלויות של מכשירי שמיעה?

באודיו-מדיק מגוון רחב מאד של דגמי מכשירי שמיעה הודות לעבודה המשותפת עם שתיים מהגדולות והמובילות ביצרניות מכשירי השמיעה בעולם – Starkey מארה"ב ו-ReSound מדנמרק.

בהתאם לכך, מחירי מכשירי השמיעה נעים בטווח רחב יחסית של מחירים. המחירים של מכשירי השמיעה נגזרים מרמתם הטכנולוגית: מכשירי השמיעה יכולים לתת למשתמש מענה טוב יותר במגוון רחב יותר של סיטואציות יהיו יעלו יותר מאשר מכשירי שמיעה בסיסיים שעשויים לתת מענה בסיסי לצרכיו התקשורתיים של המשתמש.

בנוסף, יש להביא בחשבון את איכות השירות המקצועי, הליווי, האחריות והשירות הטכני המהווים חלק בלתי נפרד מהתאמת מכשירי שמיעה והשימוש בהם לאורך השנים.

מחיר מכשירי שמיעה נע בין כמה קטגוריות:

מכשירי שמיעה בסיסיים

טווח מחירים: נע בין 1,000 ₪ ל-3,000 ₪ למכשיר שמיעה

השתתפות עצמית: במקרים רבים, ניתן לקבל מכשירי שמיעה אלה ללא השתתפות עצמית או השתתפות עצמית נמוכה באמצעות קופות החולים (או במכוני שמיעה להם הסכמים והסדרים עם קופות החולים).

מכשירי שמיעה איכותיים

טווח מחירים: קפיצת מדרגה טכנולוגית לעומת מכשירי שמיעה בסיסיים. עלותם תנוע בין 5,000 ₪ ל-6,000 ₪ למכשיר שמיעה.

השתתפות עצמית: ההשתתפות העצמית תהיה בסדר גודל של כ-3,500 ₪ ומעלה.

סגנון חיים: ארוחה משפחתית, האזנה למוזיקה, נסיעה ברכב, פגישות אחד על אחד, פגישות במקומות שקטים, פעילות בחוץ, פעילות שקטה בבית, צפייה בטלוויזיה, שיחות אחד על אחד

מאפיינים נוספים: רמת טכנולוגיה טובה, הגנה מפני לחות, התחברות לאביזרים אלחוטיים, חיבור ישיר לאייפון ולמכשירי אנדרואיד של יצרניות מובילות, חיבורים אלחוטיים, מותאם לילדים, תקשורת בין זוג מכשירים.

מכשירי שמיעה מתקדמים

טווח מחירים: עליה נוספת בסולם הטכנולוגיות. יהיה מדובר בטווח מחירים של 7,000 ₪ ל- 8,000 ₪ למכשיר שמיעה.

השתתפות עצמית: ההשתתפות העצמית תהיה בסדר גודל של כ-5,500 ₪ ומעלה.

סגנון חיים: ארוחה משפחתית, האזנה למוזיקה, מסעדה / בית קפה, מקומות הומי אדם, נסיעה ברכב, פגישות אחד על אחד, פגישות במקומות שקטים, פגישות רבות משתתפים, פעילות בחוץ, פעילות שקטה בבית, צפייה בטלוויזיה, שיחות אחד על אחד

מאפיינים נוספים: רמת טכנולוגיה גבוהה, הגנה מפני לחות, התחברות לאביזרים אלחוטיים, חיבור ישיר לאייפון ולמכשירי אנדרואיד של יצרניות מובילות, חיבורים אלחוטיים, מותאם לילדים, תקשורת בין זוג מכשירים.

מכשירי שמיעה פרמיום או עילית

טווח מחירים: פסגת טכנולוגיית השמיעה הקיימת. המחירים של מכשירי השמיעה נעים בין 9,000 ₪ ל-11,000 ₪.

השתתפות עצמית: ההשתתפות העצמית תהיה בסדר גודל של כ-7,500 ₪ ומעלה.

סגנון חיים: ארוחה משפחתית, האזנה למוזיקה, מסעדה / בית קפה, מקומות הומי אדם, נסיעה ברכב, פגישות אחד על אחד, פגישות במקומות שקטים, פגישות רבות משתתפים, פעילות בחוץ, פעילות שקטה בבית, צפייה בטלוויזיה, שיחות אחד על אחד

מאפיינים נוספים: רמת טכנולוגיה מהגבוהות ביותר, יכולת התמודדות אוטומטית ומהירה במגוון רחב של סיטואציות שמיעתיות ותקשורתיות, הגנה מפני לחות, התחברות לאביזרים אלחוטיים, חיבור ישיר לאייפון ולמכשירי אנדרואיד של יצרניות מובילות, חיבורים אלחוטיים, מותאם לילדים, תקשורת בין זוג מכשירים.

מחירי מכשירי שמיעה נטענים

רכישה של מכשירי שמיעה נטענים עשויה להיות אתגר לא פשוט, מכיוון שהמחיר עשוי להשתנות ותלוי בתכונות המתקדמות של אותו מכשיר שמיעה נטען המעוניינים לרכוש, תוך עמידה בתקציב ובדרישות האישיות. מכשירים שמיעה נטענים איכותיים יכולים להתחיל ממחירים בטווח המאות עד לכמה אלפי שקלים. בחירה נבונה דורשת התייעצות מקצועית והשוואת תכונות כדי למצוא את המכשיר המתאים לך ביותר, לכן מומלץ להיכנס אל קטלוג מכשירי שמיעה נטענים ומחירים להשוואת סוגי הדגמים השונים ופרטים מלאים.

החזרים והסדרים עם קופות החולים לרכישת מכשירי שמיעה מעל גיל 18

לקופות החולים הסדרים לרכישת מכשירי שמיעה באמצעות מכוני שמיעה. יש לשים לב כי, במרבית המקרים לא מדובר בהחזר כספי בפועל של סכומי ההשתתפות למי שרכש מכשיר אלא בהנחה ממחירון מסוים שסוכם בין הקופה לבין ספק מכשירי השמיעה על רשימה סגורה של דגמי מכשירי שמיעה שסוכמו עם ספק מכשירי השמיעה. כדאי לבדוק היטב מהם מכשירי השמיעה והשירות שאתם מקבלים במסגרת זו. ייתכן מאד ובמסגרת של רכישה פרטית, ללא הסדר עם הקופה, תוכלו לקבל פתרונות מצוינים.

החזרים לרכישת מכשירי שמיעה באמצעות ביטוחי בריאות פרטיים של חברות הביטוח

כדאי מאד לבדוק אם ברשותכם ביטוח בריאות פרטי ואם הוא כולל השתתפות ברכישת אביזרים רפואיים כמו מכשירי שמיעה. ניתן יהיה לקבל החזר מחברת הביטוח במקרים אלה בהתאם לתנאי הביטוח, כמו מכתב מרופא אף, אוזן וגרון ועוד.

מחירי מכשירי שמיעה לילדים עד גיל 18

לאודיו-מדיק הסדר עם משרד הבריאות להתאמת מכשיר שמיעה לילדים במקרה שבאוזן אחת הילד נזקק למכשירי שמיעה ובאוזן השנייה הילד מושתל בשתל קוכלארי של חברת קוכלאר.

מחירי אביזרי עזר לשמיעה

קיים מגוון של אביזרי עזר לשמיעה המשלימים את הפתרון של הרכבת מכשירי שמיעה: שלט רחוק, משדר או מגבר לטלוויזיה, מיקרופון אלחוטי אישי, דיבורית לטלפון סלולרי ועוד. טווח מחירי אביזרי עזר אלה עשוי לנוע בין 450 ₪ ל-1,900 ₪ לאביזר.

מחירי מכשירי שמיעה – דברים שכדאי לבדוק לפני רכישה

תדירות מומלצת של החלפת מכשירי השמיעה עומדת על ממוצע של אחת לארבע-חמש שנים, כפועל יוצא של ההתאמה, שינוי בשמיעה, התפתחויות טכנולוגיות וביצועי מכשירי השמיעה – גורמים המשפיעים על מחירים של מכשירי שמיעה.

כשאנחנו מדברים על "מחיר מכשיר שמיעה" – מה המחיר הזה כולל בעצם ואיך זה בא לידי ביטוי כאשר מדברים על מכשיר שמיעה מומלץ? נהוג לחשוב שמדובר במחירו של מכשיר השמיעה. אולם, לא מדובר במוצר "מדף" ומחירו הוא רק חלק מסוים מהעלות הכוללת. עלות מכשירי שמיעה כוללת, בין היתר, ייעוץ, התאמה אישית של המכשירים, עלות המכשירים עצמם, שירות לאחר ההתאמה – כיוונים ותחזוקה, אחריות לתקינות המכשירים ועוד.

בהקשר זה, חשיבות הטיפול והקשר האישי עם קלינאי התקשורת ומכון השמיעה הינם נדבך חיוני להצלחת הטיפול ושיפור השמיעה באמצעות המכשירים. ללא האמון בין המכון המטפל למשתמש במכשירי שמיעה יהיה קשה לייצר מוטיבציה חיובית שהינה קריטית להצלחת תהליך ההסתגלות למכשירי השמיעה.

מכשיר שמיעה מחיר

מטבע הדברים, ככל שרמתם הטכנולוגית של מכשירי השמיעה הינם גבוהה יותר – עלותם גבוהה יותר. לא בהכרח מכשיר זעיר יקר יותר ממכשיר שמיעה הגדול ממנו. הדבר תלוי בטכנולוגיה המוטמעת במכשיר. באופן כללי, ניתן לומר כי ככל שמכשיר השמיעה משוכלל יותר הוא נותן מענה למגוון רחב יותר של התמודדות עם סיטואציות בחיי היום-יום, מקנה גמישות רבה יותר בכיוונים לעתיד ומכיל פונקציות נוספות ההופכות אותו לנוח יותר להרכבה ושימוש לאורך זמן.

במרבית המקרים ניתן לקבל את מכשירי השמיעה לתקופת ניסיון, לרוב ללא כל תשלום עבור המכשירים עצמם וללא התחייבות מצדכם. תקופת ניסיון שכזו תאפשר לכם לבחון באופן שקול האם מכשירי השמיעה מתאימים לכם ויותר מכך – האם מכון אתם מעוניינים להיות מטופלים במכון השמיעה בו קיבלתם את המכשירים לניסיון

נסכם כי שימוש במכשירי שמיעה הינו אחת מההשקעות הטובות ביותר עבורכם, עבור איכות חייכם ואף עבור משפחתכם. כדי לקבל החלטה מושכלת המביאה בחשבון גם יחסי עלות/תועלת כדאי גם לבדוק היטב באיזה מכון שמיעה אתם מעוניינים להיות מטופלים כדי שבאמת תוכלו לשפר את איכות חייכם.

לצפייה בקטלוג מכשירי ואביזרי השמיעה שלנו לחצו כאן

מאמרים מומלצים...

בדיקת BERA | בדיקת ברה סימנים לירידה בשמיעה מהי לקות שמיעה?

להתייעצות ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם:

    מצא מכון שמיעה
    קרוב לביתך

    image not found

    לקטלוג
    מכשירי שמיעה

    image not found
      התקשרו עכשיו
      צרו קשר

    להתייעצות ללא התחייבות השאירו פרטים: