נגישות

מכשירי שמיעה הם אביזרים מתוחכמים הכולל שפע של טכנולוגיות חדשניות המיועדות לשפר את השמיעה, גם במצבים מאתגרים מבחינה אקוסטית. עם ההתקדמות הטכנולוגית שחלה בשנים האחרונות בתחום האלקטרוניקה, התקשורת והאקוסטיקה החל שילוב של יכולות אלחוטיות במכשירי שמיעה.

טכנולוגיות במכשירי שמיעה

מהם היתרונות בטכנולוגיות אלחוטיות במכשירי שמיעה?

למערכות אלחוטיות במכשירי שמיעה יתרונות ברורים: יכולת תקשורת בין שני מכשירי השמיעה משני צידי הראש; יכולת חיבור (התממשקות) למכשור אלקטרוני ואביזרי עזר.

לתקשורת בין שני מכשירי שמיעה (דו-צדדית) יש שני יתרונות בולטים: יכולת תפעול וסנכרון – כגון שינוי בווליום או בתכניות של המכשירים; ויכולת החלטה משותפת לגבי אופן ההגברה הנדרש בכל סיטואציה. למשל, כאשר צד אחד רועש ומהצד השני נשמע דיבור, מכשירי השמיעה יקבלו החלטה בדבר הנחתת הרעש בצד אחד (הרועש) ומיקוד בדיבור בצד השני כדי לקבל את תוצאת השמיע המיטבית בסיטואציה הנתונה.

יכולת החיבור למכשירים אלקטרוניים הינה יתרון עצום של הטכנולוגיות האלחוטיות: חיבור לטלפון סלולרי תוך שידור ישיר אל מכשירי השמיעה במקום הצמדה של הטלפון אל המכשירים; שמיעת הרצאה מרחוק כאילו המשתמש במכשירים יושב בשורה הראשונה; שמיעה של טלוויזיה מבלי להעלות את עוצמת הקול ומבלי להפריע לשאר הצופים ויושבי הבית. השידור האלחוטי גם מסייע להתגבר על היחלשות האות הקולי ככל שהמרחק גדל וגם על הרעש הסובב במרחב שבין האביזר למכשיר.

איך זה עובד?

במכשיר השמיעה מותקנים שני רכיבים זעירים: שבב בעל יכולות אלחוטיות ואנטנה חבויה שמוצמדת לחלקים הפנימיים של המכשיר ולא ניתן להבחין בה.

טכנולוגיית השידור שבה נעשה שימוש דומה לטכנולוגיות Bluetooth המאפשרת העברת נפחי מידע גבוהים, בשידור דיגיטלי איכותי.

באמצעות אביזרי עזר, כגון משדר לטלוויזיה, מיני מיקרופון אישי, דיבורית לטלפון סלולרי ועוד, ולעתים ישירות מכשירי השמיעה מתממשקים ללא כבלים למכשירים אלקטרוניים אחרים לשמיעה איכותית אפילו בסביבות רועשות ביותר.

איכות חיים מיטבית

כיום, יש אינספור שימושים לטכנולוגיות אלחוטיות במכשירי שמיעה: החל מניהול שיחות טלפון בסקייפ, דרך שמיעת החדשות בטאבלט, המשך בהאזנה להרצאה או השתתפות בישיבה בעבודה ועוד.

הטכנולוגיה האלחוטית משלימה ותומכת במכשירי השמיעה למתן פתרון מקיף ומלא למגוון הסיטואציות בחיי היום יום.

מאמרים מומלצים...

סימנים לירידה בשמיעה למה חשוב לטפל במהירות בבעיות שמיעה טינטון (טיניטוס) – בעיית צפצופים באוזניים

להתייעצות ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם:

    מצא מכון שמיעה
    קרוב לביתך

    image not found

    לקטלוג
    מכשירי שמיעה

    image not found
      התקשרו עכשיו
      צרו קשר

    להתייעצות ללא התחייבות השאירו פרטים: