נגישות

כל שהשנים חולפות מערכות הגוף שלנו, שפעם פעלו באופן תקין, עלולות להיפגע בתפקודן. לעתים, הראייה נחלשת ואנו זקוקים למשקפיים, ולעתים קיימות תופעות אחרות פיזיולוגיות ואחרות הטעונות טיפול.

ירידה בשמיעה במהירות גבוהה.

אחד מהגורמים השכיחים ביותר לירידה בשמיעה הוא הגיל. לעתים רבות, מכונה ירידת שמיעה מסוג זה Presbycusis. זהו ליקוי שמיעה שכיח למדי אשר מתחיל לתת את אותותיו כבר בסביבות גילאי 35 -40. בגילאים גבוהים יותר, מעל גיל 65 הנתונים מצביעים על כך שכשליש, סובלים מדרגה מסוימת של פגיעה בשמיעה. בדרך כלל, ירידת שמיעה זו מאופיינת, בין היתר, בפגיעה ביכולת שלנו לשמוע היטב קולות וצלילים הנמצאים בתדירויות הגבוהות כגון, פעמון של דלת, קולות של ילדים קטנים, צלצול של טלפון ועוד.

אדם הסובל מירידת שמיעה מסוג זה עלול שלא לשמוע היטב הברות בהן מצויות אותיות שורקות כגון "ש", "ס" וכדומה. לפיכך, הוא עלול שלא להבין חלקים רבים בדיבור ולהתבלבל בין מילים דומות כגון "שער" ו-"צער" "שישים ושש" ו-"תשעים ושש".

מכיוון שחלק גדול מהסובלים מירידת שמיעה זו שומעים באופן תקין יחסית תדירויות נמוכות, הם מדווחים לעתים כי "הם שומעים אבל לא מבינים".

מעבר להיחלשות היכולת שלנו לשמוע היטב בתדירויות הגבוהות ככל שגילנו עולה, קיימות תופעות נוספות הקשורות לשמיעה, כגון אי סבילות לקולות חזקים מדי וקושי לשמוע היטב על רקע רעש.

הפתרונות הקיימים

בעיית שמיעה המתרכזת בתדירויות הגבוהות הינה אתגר עבור העוסקים בהתאמת מכשירי שמיעה. אתגר זה נעוץ בעובדה שלעתים רבות הסובלים מירידת שמיעה מסוג זה שומעים באופן תקין יחסית את התדירויות הנמוכות (באס), וחייבים למצוא פתרון שיאפשר, מחד, הגברה של התדירויות הגבוהות, ומאידך, יאפשר הגברה טבעית של התדירויות הנמוכות.

בשנים האחרונות, התפתחה טכנולוגיה להתאמות של מכשירי שמיעה לירידות שמיעה מסוג זה, המכונה "התאמה פתוחה" (open fitting) המאפשרת עמידה באתגר זה. במקרה זה המונח "פתוח" מתאר אוזניה או פתח אוורור המאפשרת כניסה של צלילים בתדירויות נמוכות לתעלת האוזן בהפרעה מינימלית.

כיום, מכשירי השמיעה ה"פתוחים" מהווים חלק ניכר מאד מכלל מכשירי השמיעה המותאמים, בין היתר, הודות לטכנולוגיות נוספות שהוטמעו בהם ולעיצוב הארגונומי והדיסקרטי של מכשירים אלה.

מאמרים מומלצים...

אבולוציית מכשירי השמיעה אוטוסקלרוזיס הנחתת רעשים במכשירי שמיעה

להתייעצות ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם:

    מצא מכון שמיעה
    קרוב לביתך

    image not found

    לקטלוג
    מכשירי שמיעה

    image not found
      התקשרו עכשיו
      צרו קשר

    להתייעצות ללא התחייבות השאירו פרטים: